Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motorická výkonnost a somatické znaky profesionálních hasičů
RYCHTÁŘOVÁ, Veronika
Cílem práce bylo zjišťování motorické výkonnosti a tělesných rozměrů profesionálních hasičů ve věku 25 - 35 let. Ze změřených hodnot byly vybrány základní somatické znaky, kterými byly tělesná výška a tělesná hmotnost a obvodové rozměry, ze kterých byly voleny obvody hrudníku, kontrahované paže, stehna a lýtka, dále také kožní řasy, ze kterých byly vybrány kožní řasy biceps, triceps, subskapulár, quadriceps, předloktí a hrudník. Pomocí dynamometrie byla zjištěna síla stisku pravé i levé ruky. Přístrojem Bodystat byla vypočtena hodnota BMI, tuku, aktivní tělesné hmoty a vody v těle. V bakalářské práci jsou uvedeny také hodnoty Ruffierovy zkoušky. Zjištěná data byla porovnána s výsledky předchozích výzkumů.
Motorická výkonnost a somatické znaky mužů
MRÁČKOVÁ, Petra
Cílem bakalářské práce bylo zjišťování tělesných rozměrů, tělesného složení a motorické výkonnosti mužů ve věku 25 až 35 let. Z naměřených hodnot byly vybrány základní somatické znaky, jako jsou tělesná výška, tělesná hmotnost a obvodové rozměry, ze kterých byly vybrány obvod pasu, boků, paže, předloktí, stehna a lýtka, dále kožní řasy, ze kterých byly vybrány kožní řasy biceps, předloktí, quadriceps, lýtko, hrudník a břicho. Pomocí přístroje Bodystat?1500MDD bylo zjištěno tělesné složení probandů, ze kterého byly vybrány hodnoty BMI, relativní zastoupení tuku, aktivní tělesné hmoty v těle. Bakalářská práce se věnuje funkční Ruffierově zkoušce a dynamometrii. Součástí bakalářské práce byl i dotazník, který zjišťoval sportovní aktivity ve volném čase mužů. Zjištěná data byla porovnána s výsledky předchozích výzkumů. V mnohých případech jsou tělesné proporce mužů našeho souboru větší než u mužů z předchozích výzkumů.
Motorická výkonnost a somatické znaky dětí ve věku 7 a 10 let
KOLMANOVÁ, Aneta
Cílem bakalářské práce bylo zjišťování úrovně motorických schopností, somatických rozměrů a tělesného složení dětí ve věku 7 a 10 let. Z naměřených hodnot byly vybrány průměrné hodnoty tělesné výšky, tělesné hmotnosti, obvodu pasu a boků a tyto hodnoty byly porovnány s průměrnými hodnotami předešlých výzkumů. Dále byly do práce zařazeny vybrané průměrné hodnoty tělesného složení získané pomocí měření přístrojem Bodystat, průměrné hodnoty měření vitální kapacity plic přístrojem spirometr a Ruffierovy zkoušky. Výsledky motorických testů byly rovněž porovnány s výsledky předešlých výzkumů. Všechny získané hodnoty byly zpracovány v tabulkové a v grafické podobě.
Tělesná zdatnost u studentek Jihočeské univerzity
RŮŽIČKOVÁ, Lucie
Značná redukce fyzicky namáhavé práce v zaměstnání, ale i v mimopracovním čase, a převážně sedavý způsob trávení volného času vedly v poslední době k určitému fenoménu, výraznému poklesu pohybové aktivity v denním režimu lidí. Výsledkem je snižující se zdatnost populace a tím i snížení pracovní výkonnosti a samozřejmě zhoršování zdravotního stavu. Tělesná zdatnost úzce souvisí se vztahem člověka k pohybu a sportovním aktivitám a měla by se stát důležitou součástí zdravého životního stylu a podílet se na tvorbě zdravých návyků. Tělesná zdatnost je jedním z ukazatelů stavu kardiovaskulární soustavy, považuje se za určitý souhrn předpokladů člověka pro optimální reakci na jakoukoliv zátěž. Pravidelná cvičení a přirozená pohybová aktivita tvoří spolu s přiměřeným příjmem energie nejlepší, nejbezpečnější a ekonomicky nejméně náročný způsob, jak předcházet civilizačním onemocněním. Prvním cílem práce bylo zjistit tělesnou zdatnost u studentek Jihočeské univerzity na základě zátěžového Ruffierova testu, druhým cílem bylo porovnat tělesnou zdatnost u jednotlivých skupin prezentujících fakulty Jihočeské univerzity. Stanovené cíle byly splněny. Pro dosažení vytyčených cílů byly vytvořeny, a provedeným výzkumem ověřeny, následující hypotézy: H1: Číselná hodnota Ruffierova testu tělesné zdatnosti je u studentek Pedagogické fakulty nižší než u studentek ostatních fakult. H2: Studentky s tělesnou zdatností dobrou hodnocenou indexem Ruffierova testu 0-5 věnují týdenním pohybovým aktivitám více času než ostatní studentky. V diplomové práci byla k ověření hypotéz zvolena metoda testování, a to nepřímé zjišťování tělesné zdatnosti pomocí Ruffierova testu, který využívá změn hodnot srdeční frekvence před a po zátěži. Vychází ze známé skutečnosti, že při déle trvajícím a náročnějším zatížení dochází k určitému zvýšení srdeční frekvence. Srdeční frekvence byla snímána sporttesterem. Hodnoty srdečních frekvencí se dosadily do vzorce pro výpočet indexu Ruffierova testu a klasifikovaly se. Stanovily se průměry indexů jednotlivých fakult a porovnaly se. Metodika testování byla doplněna kvantitativním výzkumem, použita byla technika dotazníku. Dotazník se skládal z 13 otázek otevřeného a uzavřeného typu. Vyplnění dotazníku bylo anonymní. Hypotéza H1 se potvrdila. Byly získány průměrné hodnoty indexu Ruffierovy zkoušky u Pedagogické fakulty a i u fakult ostatních. Hodnota 10,7 u Pedagogické fakulty je nižší než hodnota 13 u ostatních fakult, z čehož vyplývá, že průměrná tělesná zdatnost studentek Pedagogické fakulty je lepší než průměrná tělesná zdatnost dívek ostatních fakult. Hypotéza H2 potvrdila závislost času věnovaného cvičení a lepší tělesnou zdatností. Čím vícekrát dívky cvičí v týdnu déle jak 30 minut denně, tím je jejich index Ruffierovy zkoušky nižší. Předpoklad dobré zdatnosti hodnocenou indexem Ruffierova testu 0-5 byl trochu nadnesený, testované dívky se pohybovaly většinou v rozmezí 10,1-15, což značí zdatnost slabou. Trend závislosti času, po který dívky v týdnu cvičí, a ukazatelem lepší zdatnosti však zůstává. Z toho plyne doporučení pohybovou monotónnost kompenzovat širším spektrem pohybových aktivit, více zařazovat sport do běžného života. Zdatný člověk je pohyblivý, přiměřeně vytrvalý, silný a může plnit každodenní úlohy s dostatečnými rezervami. Proces zvyšování tělesné zdatnosti je dlouhodobý, záměrný a měl by být cílem všech lidí každého věku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.